Program:

LUNI-VINERI: 08.00 - 14.00

Serviciile de evaluare se acorda pacientilor numai in situatia in care au  test COVID pozitiv efectuat intr-o unitate sanitara autorizata si introdus pe plartforma CORONAFORMS.

Pacientii vor prezenta urmatoarele documente:

- act de identitate

- card de sanatate

- rezultat test COVID

 

!!! Luni 24.01.2022 - zi liberă

Tarife contractate cu CJAS Galati_servicii medicalespitalizare continua

Tarife contractate cu CJAS Galati_servicii medicale spitalizare de zi

În functie de evolutia bolii pacientului, medicul curant va stabili data externarii, care va fi comunicată pacientului sau, în anumite situaţii, aparţinătorului, cu o zi înainte sau cel târziu în dimineaţa zilei externării.
Medicul curant completează Biletul de externare şi Scrisoarea medicală în doua exemplare; un exemplar se ataşează la Foaia de observaţie, iar celălalt se înmânează pacientului / aparţinătorului. Aceştia din urmă vor transmite Scrisoarea medicală Medicului de Familie.

Medicul curant va consemna în Biletul de externare şi în Scrisoarea medicală următoarele:
• diagnosticul de externare;
• starea pacientului la externare;
• tratamentul medical pe care pacientul trebuie să îl urmeze;
• indicaţii privind regimul alimentar şi de viaţă;
• data următorului control medical.

Tipuri de documente care se eliberează pacientului la externare:
• Bilet de externare;
• Scrisoare medicală;
• Certificat de concediu medical (după caz);
• Adeverinţă medicală (după caz);
• Reţetă medicală compensată sau simplă (după caz);
• Bilete de trimitere către alți specialiști sau pentru diverse investigaţii paraclinice (după caz);
• Referat medical către serviciile de expertiză (după caz);
• Decont de cheltuieli pentru serviciile medicale primite.

În cazul externarii pacientului la cerere, i se explică riscurile la care se poate expune. În situaţia pacientului minor, riscurile sunt explicate aparţinătorului. Medicul curant consemnează în Foaia de observaţie solicitarea de externare a pacientului, iar acesta (sau aparţinătorul) semnează cu privire la solicitarea externării. Externarea la cerere nu se aplică în cazul bolilor infecţioase transmisibile şi în alte cazuri prevăzute de lege.

URMĂRIREA PENTRU O PERIOADĂ DE TIMP, ÎN CONDIŢII AMBULATORII, A PACIENŢILOR EXTERNAŢI
- Pacientul diagnosticat cu o afecţiune cronică este înregistrat în Registrul de internări.
- Se eliberează Biletul de externare cu menţionarea urmăririi în ambulatoriu a evoluţiei afecţiunii cronice.
- Se va elibera Scrisoare medicală către medicul de familie cu menţionarea afecţiunii cronice şi planul de tratament.
- Se va menţiona necesitatea înregistrării pacientului în Registrul de boli cronice şi monitorizarea acestuia.
- Se va indica obligativitatea prezentării la medicul de familie cu documentele eliberate de spital.
- Pacientul va primi informaţii scrise despre:
• afecţiunea de care suferă,
• planul de tratament,
• posibile complicaţii,
• regimul igieno-dietetic,
• obligativitatea respectării indicatiilor de tratament şi regim,
• prezentarea de urgenţă la medic (de familie / spital) la orice semn de agravare a bolii.
- Pacientul va primi de asemnea informaţii despre monitorizarea şi evaluarea afecţiunii, astfel:
• ritmicitatea prezentării la control la cabinetul de specialitate din ambulatoriul spitalului,
• ritmicitatea prezentării pentru internare şi reevaluare a afecţiunii cu efectuarea pachetului de analize în vederea ajustării planului terapeutic,
• respectarea planului terapeutic şi de viaţa.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006, se achită o taxă de 10 lei, indiferent de durata spitalizării.

Sunt scutite de la COPLATĂ, în conformitate cu prevederile art. 225 din Legea nr. 95/2006:

(1) Următoarele categorii de persoane sunt scutite de la coplată şi beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei, în condiţiile art. 224, după cum urmează:

a.       copiii până la vârsta de 18 ani;

b.       tinerii între 18 ani şi 26 de ani, dacă sunt elevi, absolvenţi de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenicii sau studenţii;

c.       bolnavii cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii, pentru serviciile medicale aferente bolii de bază a respectivei afecţiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse;

d.       persoanele fizice cu venituri din pensii şi indemnizaţie socială pentru pensionari, de până la 900 lei/lună inclusiv, indiferent dacă realizează sau nu alte venituri;

e.       toate femeile însărcinate şi lăuzele, pentru servicii medicale legate de evoluţia sarcinii, iar cele care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de bază minim brut pe ţară, pentru toate serviciile medicale;

f.        persoanele cetăţeni români, care sunt victime ale traficului de persoane;

g.       persoanele reţinute, arestate sau deţinute, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse, care se află în centrele de reţinere şi arestare preventivă.

h.       donatorii de celule stem hematopoietice care sunt identificaţi ca fiind compatibili cu un pacient neînrudit sau înrudit, pentru evaluarea medicală finală în vederea donării, donare şi monitorizarea postdonare, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse.

(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a), e) şi f) sunt scutite de la coplată şi beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei, în condiţiile art. 224 şi în cazul în care nu deţin cod numeric personal, în termen de maximum un an de zile de la data primei prezentări la furnizorul de servicii medicale.

(3) Persoanele prevăzute la alin. (2) care solicită servicii medicale, vor declara că nu sunt înregistrate în registrele de stare civilă, cu excepţia copiilor de până la 14 ani şi a persoanelor cu handicap, pentru care declaraţia se formulează de către persoanele care le însoţesc la furnizorul de servicii medicale.

(4) În toate cazurile în care se vor aplica prevederile alin. (2) furnizorii de servicii medicale vor anunţa de îndată organele de poliţie şi serviciile de asistenţă socială din raza teritorială a furnizorului de servicii medicale, în vederea efectuării procedurilor de înregistrare a naşterii acestor persoane în registrele de stare civilă conform legii sau identificării lor, după caz.

(5) Fapta persoanei privind declararea neconformă cu realitatea constituie infracţiune de fals privind identitatea şi se pedepseşte conform prevederilor Codului penal.

  • bilet de internare de la medicul de familie sau medicul specialist
  • dovada calităţii de asigurat:
    − salariaţi: adeverinţa de la locul de muncă din care să reiasă că unitatea angajatoare are achitate la zi asigurările sociale de sănătate şi evidenţa zilelor de concediu medical pe ultimele 12 luni;
    − pensionari: cuponul de pensie din ultima lună (original sau xerocopie);
    − şomeri: adeverinţa de şomaj sau xerocopie după carnetul de şomaj vizat la zi;
    − persoanele fără venit: chitanţa de la casa de asigurări de sănătate privind plata asigurărilor medicale sau dovada de coasigurat;
    − elevi sub 18 ani şi studenţi: adeverinţa de elev/student şi dovada de coasigurat
  • buletinul sau cartea de identitate
  • eventuale documente medicale (bilet de externare, investigaţii, reţete, carnet de sănătate)
  • pentru cetăţenii străini: paşaport/act de identitate cu fotografie, asigurare de sănătate, card european de asigurări de sănătate, eventual permis de şedere
  • cardul național de sănătate

CONDITII DE INTERNARE CAZ COVID-19

  • test COVID pozitiv (pacientul a fost confirmat pozitiv cu virusul SARS-CoV-2)
  • card de sanatate
  • act de identitate
  • eventuale alte documente medicale

În cadrul secţiei de medicină internă a Spitalului General CF Galaţi pot fi internaţi pacienţi pentru diagnosticarea şi tratamentul diverselor afecţiuni.
Secţia de medicină internă reprezintă una din structurile de bază ale Spitalului General CF Galaţi, prin diversitatea de specialităţi.

Secţia asigură prin compartimentele sale asistenţă medicală în următoarele specialităţi:

  • medicină internă
  • neurologie
  • psihiatrie
  • recuperare, medicină fizică şi balneologie
  • gastroenterologie
  • diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice
  • reumatologie
  • cardiologie

Medici:

  • Ştefănescu Anca Lucia – medic primar medicină internă – competenţă în echocardiografie generală - medic șef sectie
  • Gîlea Alexandru – medic primar medicină internă – competenţă în echocardiografie generală
  • Stoica Lucia – medic primar medicină internă – competenţă în ultrasonografie generală
  • Tăune Ecaterina Cristina - medic specialist medicină internă
  • Florea Mirela - medic specialist medicină internă - competență: ultrasonografie generală
  • Secară Liviu – medic specialist neurologie - director medical
  • Chelariu Mihaela – medic primar psihiatrie
  • Ţocu Elena – medic primar recuperare, medicină fizică şi balneologie
  • Petrea Violeta – medic primar gastroenterologie– competenţă în ultrasonografie generală și endoscopie digestivă diagnostică
  • Bulza Valentin – medic specialist diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice
  • Jufă Cristina – medic primar reumatologie
  • Ciobotaru Oana Roxana - medic specialist cardiologie – competență: echocardiografie generală
  • Luca Zisu Mioara  - medic specialist cardiologie - competență: echocardiografie generală

Servicii medicale şi tratamente

  • Holter EKG;
  • Holter TA;
  • internare și investigare pacienți;
  • în funcţie de patologia tratată şi de starea pacienţilor, aceştia sunt transferaţi în ATI şi/sau li se administrează sânge/ produse din sânge.

Asistenţă medicală

Serviciile medicale spitaliceşti de care beneficiază asiguraţii sunt servicii medicale spitaliceşti pentru patologie care necesită internare prin:

  • spitalizare continuă – forma de internare prin care se acordă asistenţă medicală preventivă, curativă, de recuperare şi paliativă pe toată durata necesară rezolvării complete a cazului respectiv.
  • spitalizare de zi – reprezintă o alternativă la spitalizarea continuă pentru pacienţii care nu necesită supraveghere medicală mai mare de 12 ore, şi pot fi servicii medicale programabile sau neprogramabile.

Condiţii de cazare:

  • 12 saloane cu 3 paturi
  • 11 saloane cu 4 paturi
  • Saloanele au băi proprii
  • Majoritatea saloanelor sunt dotate cu aer condiţionat

Dotări:

  • Sistem Holter EKG
  • Sistem Holter TA
  • Injectomate
  • Electroencefalograf cu 12 canale